Re: [NETVAERK] ssh remote login med lyd til lydkort #2

Jesper Krogh skrev:

Det bliver nok svært, men en mulighed kunne være at vælge lydkortet
explicit i xmms til at være det andet lydkort, så vil xmms bare altid
sende det til anlægget og "alt andet" lokalt.

Jesper

Tak Jesper. Jeg satte et ekstra lydkort i musik serveren og tændte maskinen. Lydkortet blev automatisk fundet(et sb-live). I XMMS prefs. satte jeg det nye lydkort som output device. Og det virkede. I Alsa mixeren-gui(som jeg også kører via ssh -X) under File > Change device er det nye lydkort nu dukket op og jeg vælger så blot hvilket lydkort jeg vil justere lydstyrke på. Så tak, det var en meget simpel måde at løse problemet på. Nu kan børnene også hører musik mens de laver noget på kontor maskinen(~musikserveren)når blot de ikke benytter XMMS som afspiller, men der er jo en masse andre afspillere. - og vi kan så imens hører noget andet musik i stuen hvis vi vil. FEDT-og endnu engang tak for hjælpen.