ssh remote login med lyd til lydkort #2

Er der mon nogle der kan lede mig i retningen af en løsning på følgende problem:

Jeg har en FC4 server på 1. sal, der bla fungerer som musik server. Maskinen har et lydkort som går til en forstærker med et sæt højtalere nede i min stue.(i stue etagen)(af pladshensyn er forstærker placeret på 1. sal)
I min stue har jeg en anden FC4 maskine. Når jeg vil lytte til musik fra stuen kører jeg "ssh -X serverhostname xmms".
Lyden kommer nu fint ned i stuen- dvs ud via serverens lydkort hvilket er ok da min stue pc ikke har højtalere.
Når en af mine børn sætter sig ved serveren(som også er kontor maskine) på første sal og spiller et spil med lyd effekter kommer denne lyd naturligsvis også ned i stuen - og det er øv.
Jeg overvejer at løse problemet ved at sætte 2 lydkort i serveren: et som kun afspiller lyd startet fra serveren (så børnene kan hører deres spille lyde ved serveren via et sæt pc højtalere, og et andet lydkort der kun afspiller den lyd der er requestet fra et remote ssh login.

Jeg har læst i ssh_config men kan ikke finde noget... ej heller google har rigtig hjulpet - måske noget med et ssh login der specificerer hvilket lydkort lyden skal ud på ?

På forhånd tak.