Re: [NETVAERK] Captive portal og boligforenings-ne tværk

Kenneth skrev:

> Foreningen vil dog gerne have et lidt højere niveau af logning end
> jeg har prøvet før, nemlig sådan at al internettrafik kan føres
> tilbage til en enkelt bruger/lejlighed.

Det lyder som en opgave for et VPN-system.  Hvis hver bruger skal
bruge sin egen unikke nøgle til at forbinde til VPN-gatewayen, burde
det være ligetil at føre hver enkelt pakke der slipper igennem
VPN-gatewayen tilbage til en bestemt bruger.

Problemet med at køre med VPN er at du skal (de)kryptere al trafikken
i VPN-gatewayen, og det kan let kræve en hel del regnekraft -
eventuelt i form at specialicerede krypteringskort.

> Jeg vil helst undgå statiske IP adresser, da det bliver noget rod at
> vedligeholde databaser/regneark el. lign.

Du bliver jo under alle omstændigheder nødt til at vedligeholde en
eller anden form for brugerdatabase.

God fornøjelse,

Jacob
--
"Being an absolute ruler today was not as simple as people
 thought.  At least, it was not simple if your ambitions