Re: [NETVAERK] Captive portal og boligforenings-netværk

Kenneth wrote:

> Hep
>
> Jeg skal finde på en smart løsning til min andelsforenings netværk, for
> at gøre nettet mere driftsikkert, mere vedligeholdelsesfrit og
> bedre/mere overvåget. Naturligvis vil jeg sætte en Linux maskine til at
> agere NAT-router og DHCP m.m., da man så kan pille ved næsten alting.
>
> Foreningen vil dog gerne have et lidt højere niveau af logning end jeg
> har prøvet før, nemlig sådan at al internettrafik kan føres tilbage til
> en enkelt bruger/lejlighed. Dette er både for at kunne viderefordele
> [...]
Der noget med at boligforeninger, er undtaget af den logning, som er
fastslået i antiterrorloven, så længe at i kun udbyder, til jeres egen
forening.

Jeg kan dog ikke svare helt konkret på, hvordan loven er udformet og hvordan
i er undtaget som forening.
Men mange ønsker kun logning, fordi det kan lade sig gøre, ikke fordi det
nødvendigvis skal bruges til noget.

Håber ikke du føler at jeg trækker dine ønsker for langt væk, med mit
indlæg!

med venlig hilsen

jan Trøjgaard