Re: [NETVAERK] Captive portal og boligforenings-n etværk

Kenneth wrote:
Meh... Jeg ville egentlig helst undgå at have 50-80 VLANS. Er det ikke noget rod?

Tja, tjo. Men det gør vel mange ting nemmere, når du har låst hver lejlighed inde i et VLAN.

Men jeg har aldrig prøvet at lave så mange i praksis.

Desuden har jeg en skummel plan om at købe en stak aflagte switche fra arbejdet (billigt) - de kan nemlig blokere for DHCP støj med et par simple ACL regler, og de understøtter vist kun 64 VLANS, mener jeg.

Sæt dem i to stakke og et ekstra netkort i serveren?

Så kan du have 2x64 VLANs

Man skal også til at route mellem VLAN'sene når folks computere skal snakke sammen internt, right? Så kommer al trafik til at gå gennem gatweway-boxen - eller har jeg misforstået det?

Næh, det skal man.

Det kan ikke laves på en 386 med 4M RAM :-)

Måske slipper man af med en masse broadcasts
fra diverse støjende Windows maskiner.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08