Re: [NETVAERK] Netadgang via bluetooth

On Sun, 26 Nov 2006 23:03:48 +0100
Lars Brandi Jensen <sslug@sslug> wrote:

> Jeg har en bærbar som jeg gerne vil have til at få adgang til nettet
> via bluetooth over en mobiltelefon. Er der nogle der har en ide eller
> erfaring med hvordan det kan lade sig gøre. Eller måske en bedre måde
> at komme på nettet "anywhere"
>
> Lars Brandi Jensen
jeg bruger Wvdial, som dog kan være lidt kryptisk at sætte op.
bruger en Sony Ericsson T610 som telefon og følgende konfiguration
(måske kan den give dig lidt inspiration):

[Modem0]
Modem = /dev/rfcomm0
Baud = 115200
SetVolume = 0
Dial Command = ATDT
Init1 = ATZ
Init3 = ATM0
FlowControl = None
[Dialer GPRS]
Username = tdc
Password = ""
Phone = ATD*99***1#
Stupid Mode = 1
Inherits = Modem0

[Dialer ppp0]
Auto DNS = 1
Username = GPRS
Modem = /dev/rfcomm0
Check Def Route = 1
Auto Reconnect = 0
Dial Command = ATDP

Jeg har sat mit bluetooth op til at lave et seriel device via rfcomm,
så jeg får /dev/rfcomm0 som serielforbindelse til mobilen.

når jeg vil bruge den så forbinder jeg telefon og bærbar med
rfcomm connect /dev/rfcomm0 <bdaddr>
og så laver jeg bagefter en
wvdial GPRS

når forbindelsen skal afsluttes så er det bare en ctrl-c i den terminal
hvor du startede wvdial.

--
Kim Schulz    | Private :  http://www.schulz.dk
sslug@sslug | Business:  http://www.devteam.dk