Re: [NETVAERK] TCP checksum problem i 3c940 Marvell

On Thu, 2006-11-16 at 14:44 +0100, Henrik Bork Steffensen wrote:

> Hej,
> Wireshark (pcap) har et generelt problem med TCP checksum
> offloading, da checksumen først bliver beregnet efter CPU'en
> har afleveret pakken til netkortet.
> Er du sikker på at det er det der er dit reele problem?
>
> Jeg ved desværre ikke hvordan man disabler checksum offloading.
>

> mvh
>
> Henrik Bork Steffensen
> RoseTechnology A/S

Hmmm...
Det kan forklare at alt er i fineste orden når jeg benytter et 10/100
kort. DVS wireshark melder ingen fejl, men SMB performance stinker.
dvs. ca. 1,5 -2 MBytes/sek på et 100Mbit netværk.
- Og serverne er ikke problemet...

Jeg lod mig vist forlede af at wireshark meldte at der var "TCP
checksum-error possibly due to offloading" kombineret med det faktum at
der faktish HAR været/ er ? den slags problemer med Marvell-dimsen eller
dens driver.

Jeg tror jeg lige måler på 'den anden ende'....

/Kenn