Fil- og printerserver

Hej alle,

Jeg vil lave mig en lille boks med en stor HD, som kan drive vores printer,
og dele vores filer. i et netværk med én Gentoo Linux, én W2k, og én Wxp
bærbar.

Serveren forestiller jeg mig skal være en pentium2 eller lignende, men hvor
lille kan den blive? P75?. Hvor meget RAM skal der i sådan en fætter?. Hvor
gammelt kan et bundkort blive, før det ikke længere understøtter feks en
200gb HD?.

Jeg forestiller mig systemadmin via ssh fra min Gentoo.

Hvilken distro er bedst til formålet?.

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*