Re: [NETVAERK] apache gennem NAT virker ikke

Tak for svaret

Kan det give problemer at jeg således egentlig sidder på PC'en med web
server, og sender en forespørgsel som en rundtur ud af huset og ind i
igen?
De fleste routere tillader ikke tilgang til interne servere via den
eksterne ip.

Hmmm, har vi forstået hinanden rigtigt?
Selvfølgelig tillader routere tilgang til interne servere via den eksterne ip. Hvad skulle de ellers?
Du må mene:
De fleste routere tillader ikke tilgang til interne servere via den eksterne ip, NÅR man sidder på det interne net.

Men det er jo heller ikke det jeg forsøger. Når jeg ssh'er mig ud af huset, er jeg vel ikke som sådan på det interne net?

Desuden: Det virker jo med ssh ( Altså: fra lokal maskine A, ssh'er jeg mig til internet maskine X, herfra ssh'er jeg til mit eksterne IP, og jeg forwardes som ønsket af min router til lokal maskine A )

Ud over ovenstående kan jeg fortælle, at jeg heller ikke har kunnet få
adgang til din Apache, hverken her hjemme fra eller remote fra en server
ude i byen.

Tak for forsøget. Du har nu haft dårlige odds, eftersom jeg har fornyet mit eksterne IP et par gange i løbet af dagen.
Du er velkommen til at prøve igen, lige nu skulle
http://83.95.201.29
gerne bringe dig til en side med min phpinfo.

Har du forøvrigt testet, om det gør nogen forskel, om din maskine med
Apache får tildelt routerens catch-all adresse? vil ofte være
192.168.1.2 eller 192.168.0.2

Jeg kan ikke se noget i min router vedr. catch-all

/ Kristian