Re: [NETVAERK] apache gennem NAT virker ikke

On Tue, 03 Oct 2006 20:05:18 +0200, Kristian Nørgaard wrote:

> Kan det give problemer at jeg således egentlig sidder på PC'en med web
> server, og sender en forespørgsel som en rundtur ud af huset og ind i
> igen?
De fleste routere tillader ikke tilgang til interne servere via den
eksterne ip.

Ud over ovenstående kan jeg fortælle, at jeg heller ikke har kunnet få
adgang til din Apache, hverken her hjemme fra eller remote fra en server
ude i byen. Hjemme og byen anvender to forskellige ruter gennem dix'en,
så det er sandsynligvis ikke et eksternt routeningsproblem, men
udelukkende relateret til din router eller din konfiguration af hjemmenet.
Har du forøvrigt testet, om det gør nogen forskel, om din maskine med
Apache får tildelt routerens catch-all adresse? vil ofte være
192.168.1.2 eller 192.168.0.2

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen