Re: [NETVAERK] Problemer me d krypteringslængder

Frank Damgaard skrev:

On Mon, Oct 02, 2006 at 07:12:49AM +0000, Per Jørgensen wrote:
>40 => 64 bit : 5 tegn ascii
>104 => 128 bit : 13 tegn ascii

>Det burde derfor virke. Er dit problem ikke nærmere, at du har valgt en
>ascii nøgle i AP, og glemmer at fortælle iwconfig, at den skal sende
>nøglen som en ascii streng? iwconfig <interface> key s:hemmelignøgle

Jamen det er ogsåp min mening. Mit AP sender i WEP - hvor jeg på ingen måde på alle de netværk jeg normalt kan komme på - ikke kan komme på med min nye maskine.

WEP nøglen er et antal  bytes, disse kan repræsenteres
som et antal hexcifre , en antal ascii tegn eller for den
sags skyld som oktalt, eller et antal bit.

f.eks. "Hej" = 48 65 6a (hex) = 110 145 152 (octal)

Mit Accesspoint kører med WEP og ikke ASCI - så derfor burde det vel også gå på uden problemer.

Dit accesspoint kan IKKE køre med ASCI.

I mange accespoint kan man vælge om WEB nøglen skrives som HEX eller ASCII repræsentation.
Og det går ofte galt hvis man et sted f.eks. router skriver det i HEX og på PC i applikation som en streng og glemmer
at "oversætte".
Derudover er nogle applikationer og routere lidt uenige om
hvis man ikke bruger alle bytes i nøglen, så en god ide er at bruge
alle 40 hhv 104 bit. (eller 5 hhv 13 ASCII tegn)

Mit DWL-2000AP+ har da valget imellem WEP /ASCI men har altid valgt WEP. Desværre ser dette ud til at være generelt, da jeg nu er mødt ind på min skole som også kører WEP og kan heller ikke komme på der.

Du har forhøbentlig i WEP valget mellem at indtaste i HEX eller ASCII og hhv 40/64 eller 104/128 bits.

PS.
prøv evt. også med en knoppix for at prøve om det måske fungerer med WEP .

Tja i bund og grund har jeg fundet ud af at den WifiManager der er i KDE ikke fungerer optimalt sammen med det IPW3945 ???? eller helt hvad. For et par år siden skrev en kammerat og jeg en scanner/profilhandler og tja - BANG - den virkser sgu stadigvæk. Den er desværre ikke testet på ret meget andet end IPW????? - men ja den fungerer aldeles optimalt på en ArchLinux distro.

Men tak for hjælpen alle sammen samt forklaringer.
Per Jærgensen