Re: [NETVAERK] Problemer me d krypteringslængder

On Mon, Oct 02, 2006 at 07:12:49AM +0000, Per Jørgensen wrote:

> Jamen det er ogsåp min mening. Mit AP sender i WEP - hvor jeg på ingen
> måde på alle de netværk jeg normalt kan komme på - ikke kan komme på med
> min nye maskine.

WEP nøglen er et antal  bytes, disse kan repræsenteres
som et antal hexcifre , en antal ascii tegn eller for den
sags skyld som oktalt, eller et antal bit.

f.eks. "Hej" = 48 65 6a (hex) =  110 145 152 (octal)

> Mit Accesspoint kører med WEP og ikke ASCI - så derfor burde det vel også
> gå på uden problemer.

Dit accesspoint kan IKKE køre med ASCI.

I mange accespoint  kan man vælge om WEB nøglen skrives som
HEX eller ASCII repræsentation.
Og det går ofte galt hvis man et sted f.eks. router skriver
det i HEX og på PC i applikation som en streng og glemmer
at "oversætte".
Derudover er nogle applikationer og routere lidt uenige om
hvis man ikke bruger alle bytes i nøglen, så en god ide er at bruge
alle 40 hhv 104 bit. (eller 5 hhv 13 ASCII tegn)

> Mit DWL-2000AP+ har da valget imellem WEP /ASCI men har altid valgt WEP.
> Desværre ser dette ud til at være generelt, da jeg nu er mødt ind på min
> skole som også kører WEP og kan heller ikke komme på der.

Du har forhøbentlig i WEP valget mellem at indtaste i HEX eller
ASCII og hhv 40/64 eller 104/128 bits.

PS.
prøv evt. også med en knoppix for at prøve om det måske
fungerer med WEP .

--
mvh Frank Damgaard  |