Ghost af Windows XP Home med NTFS partitioner

Jeg har et antal Windows Xp Home maskiner jeg skal have spejlet.
Umiddelbart et simpelt problem, men hvad er den bedste/simpleste løsning?

Mine første tanker var bare at brænde en ghost 4 linux eller ghost 4 unix
iso disk, men desværre understøtter de ikke netkortet (nForce onboard).

Næste tanke er så at bruge dd. I første omgang manuelt fra en livecd af en
slags. Dernæst lave en selv, der kunne automatisere jobbet, men med
unicast. Og til sidst lave en multicast udgave.

Men kan dd bruge unicast? og hvordan får jeg skrevet/hentet filen fra den
remote maskine? Lige pt drejer det sig om en Windows XP Pro, der som den
eneste har plads nok, med en FTP server. Ellers skal jeg ud at købe en HD
til at lave en linux server.

Hvad er performance forskel mellem FTP og TFTP?

Hvordan virker ntfsclone og er den med i standard dists?

Mvh

Jan Rasmussen