Re: [NETVAERK] Problemer med krypteringslængder

Michael Rasmussen skrev:

On Sun, 01 Oct 2006 18:31:58 +0000, Per Jørgensen wrote:

Desværre finder jeg ud af min bærbare's netkort kan ved iwlist eth2 keys
har kun 2 nøgler nemlig en 40/104 Bits. Hvis jeg piller WEP af kan jeg
40 => 64 bit : 5 tegn ascii
104 => 128 bit : 13 tegn ascii

Det burde derfor virke. Er dit problem ikke nærmere, at du har valgt en
ascii nøgle i AP, og glemmer at fortælle iwconfig, at den skal sende
nøglen som en ascii streng? iwconfig <interface> key s:hemmelignøgle

Jamen det er ogsåp min mening. Mit AP sender i WEP - hvor jeg på ingen måde på alle de netværk jeg normalt kan komme på - ikke kan komme på med min nye maskine. Mit Accesspoint kører med WEP og ikke ASCI - så derfor burde det vel også gå på uden problemer. Mit DWL-2000AP+ har da valget imellem WEP /ASCI men har altid valgt WEP. Desværre ser dette ud til at være generelt, da jeg nu er mødt ind på min skole som også kører WEP og kan heller ikke komme på der.

Desværre aner jeg simpelthen ikke hvad det er jeg skal gøre, om jeg skal skifte til en helt anden Distro - Men jeg kan ikke rigtig forstå at jeg hverkan kan få DHCP addresse eller logge på krypteret netværk.

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det - sætter jeg en statisk IP adresse kan jeg komme på - ved at gøre følgende:
Network start
ipw3945d start network restart åbne kwifimanager og derigennem connecte til netværk.

Dog skal det netværk jeg vil koble på ikke være krypteret. sslug@sslug ~]$ iwlist eth2 scan
eth2 Scan completed :
Cell 01 - Address: 00:06:25:4A:A4:2D
ESSID:"dmusyd"
Protocol:IEEE 802.11bg
Mode:Master
Channel:6
Encryption key:on
Bit Rates:1 Mb/s; 2 Mb/s; 5.5 Mb/s; 6 Mb/s; 9 Mb/s
11 Mb/s; 12 Mb/s; 18 Mb/s; 24 Mb/s; 36 Mb/s
48 Mb/s; 54 Mb/s
Quality=59/100 Signal level=-72 dBm Noise level=-72 dBm
Extra: Last beacon: 100MS ago

sslug@sslug peque]# iwlist eth2 keys
eth2      2 key sizes : 40, 104bits
         4 keys available :
               [1]: 9096-4A0E-3965-137A-CACB-DEC6-9D (104 bits)
               [2]: off
               [3]: off
               [4]: off
         Current Transmit Key: [1]
         Security mode:open

Til disse indstillinger kører mit netværk med WEP-kryptering i AP. Men jeg kan heller ikke nogle steder i nogle logger se noget omkring dhcp problemet:
Oct 2 08:39:04 kira dhcpcd[3807]: timed out waiting for a valid DHCP server response
Oct 2 08:39:49 kira dhcpcd[3849]: dhcpStart: interface eth1 is not Ethernet or 802.2 Token Ring
Oct 2 08:40:19 kira dhcpcd[3854]: timed out waiting for a valid DHCP server response
Til gengæld er mit netkort her eth1 - som den tester dhcp på - Men det trådløse er så eth2 - Jeg syntes virkeligt der er mange sjove problemer ved denne maskine -. men generelt er det største jo nok selve det med det trådløse....