Problemer med krypteringslængder

Hej Sslug.

jeg er sgu løbet ind i et prøblem som jeg ikke kan komme uden om at have noget hjælp til.

Jeg har lige fået mig en IBM X60s med intel chipset. For at kunne loade wireless modulet skal jeg bruge IPW3945. Alt dette er faktisk også rimeligt nemt, men nu er det så vi kommer til det lidt sværere:

Jeg har et D-link DWL-2000AP+ Router som kan sende i WEP 64/128/256 Bits kryptering. Desværre finder jeg ud af min bærbare's netkort kan ved iwlist eth2 keys har kun 2 nøgler nemlig en 40/104 Bits. Hvis jeg piller WEP af kan jeg godt komme på - men overhovedet ikke hvis jeg har kryptering på. Jeg har ArchLinux 0.7.2 installeret samt kde og har prøvet at rode med de forskellige indstillinger. i KDE er der KWifimanager som kan sende i ASCI og WEP Derfor har jeg de problemer så jeg ikke kan sikre mit netværk under de omstændigheder og jeg kan faktisk ikke bruge det mange steder da de fleste steder er det 128Bits WEP-kryptering man har valgt at bruge???

Er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg kommer uden om dette da jeg er ved at blive sindssyg over at prøve konstant med at få dette til at fungere selvom det bare ikke er muligt. Jeg hopper på uden problemer lige så snart der ikke er WEP på. Her er de muligheder jeg har i Routeren:
Authentication : Open System Shared Key WPA WPA-PSK
WEP : Enabled Disabled

Er der noget der er nemmere at bruge istedet for - evt WPA - Men vil dette også give mig problemer pga disse forskellige krypteringslængder???

Mere jeg har rimeligt mange maskiner jeg skal ordne hvis jeg ændrer dette ???

Med Venlig Hilsen Per Jørgensen