Re: [NETVAERK] Mystisk log i m0n0wall

Hej Bent

Brian Møller wrote:
Det store spørgsmål er nu hvorfor jeg lige får MASSER af disse linier i min log:
13:40:53.868038 WAN 111.222.333.444, port 55321 10.0.0.10, port 22 TCP
13:40:48.203945 WAN 111.222.333.444, port 55321 10.0.0.10, port 22 TCP
Det ser for mig ud som om der er kommet masquerading (NAT) på
m0n0wall-siden af din Zyxel-router. Mængden af ssh-forsøg ser sådan set
ikke afskrækkende ud.

Jeg har ikke pillet i min Zyxel router, så burde jeg have dem i loggen på min IPCOP firewall, da jeg bare har skiftet IPCOP ud med m0n0wall
Jeg har haft ca. 300 forsøg på 1 time. Så det er lidt meget i min verden.

111.222.333.444 ...
Det kan du da ikke mene! Hvordan udtrykker du 333 og 444 i 8 bit???

Det bare mere lidt masquerading af min off. ip.

Mvh

Brian