Re: [NETVAERK] Anbefaling af AP

Her er det så at i kommer ind i billedet.
Har i nogle anbefalinger til HW i den forbindelse.
Jeg vil foretrække at have WLAN som et sep. ben på FW så den kan
filtreres "hårdt". Pingvinboksen skal også være den der uddeler
ip-adresser.
Hvad skal jeg kigge efter ?

Hej

Jeg har på mit netværk en IPCOP kørende som firewall/gateway/router og hvad den distro nu kan.
Jeg har 4 netkort i maskinen: Internet, LAN, DMZ og Wireless.

På wireless har jeg et standard Linksys WAP54G Accesspoint kørende.
Så har jeg i IPCOP ret godt (efter min mening) styr på hvem der har lov til at få en ip samt hvad ip/mac's der må få adgang til noget i DMZ, LAN og Internet.

På den her måde er jeg sluppet ret nemt om at skulle finde et WLAN-netkort der virker godt/nemt med Linux (synes jeg selv).

Mvh

Brian