Re: [NETVAERK] æ ø å i emailadresse r og postfix

Frank Damgaard skrev:
On Mon, Sep 11, 2006 at 09:10:36PM +0200, Bjørn Fahnøe wrote:

Jeg har modtaget følgende svar fra lederen for systemet:

ikke særlige teknisk funderet svar du fik :(

Jeg vil ikke gå ind i en lang diskussion om, hvorvidt det er en god ide eller ej. Blot konstatere, at der siden 2003 har været åbnet for brug af danske tegn bl.a. i domænenavne.

Men det er lavet et system for konvertering af æøå til underlige tegn i specielle domænenavne. Se mere hos dk-hostmaster. Og indtil videre skal der vist ikke betales licens i DK for at bruge æøå løsningen...

Vi har valgt på serveren at bruge de danske navne/stavemåder, da det er vores oplevelse, at kursisterne primært kommunikerer internt på serveren.

Plugin til browser og mailklient kan hentes her http://idn.verisign-grs.com/index.jsp

ja plugin kun for Outlook og Outlook express, uden forklaring af hvordan der skal konverteres i æøå før @ eller hvad brugere af en af de 117 andre email-clients skal gøre.
Ja, en ting er om klienten vil sende mail, en anden er jo om SMTP-serveren F.eks. Postfix vil videresende.

Måske du skulle oplyse de andre brugere med æøå at de let risikerer ikke at få mail... (og dem der ikke har plugin installeret i Outlook* må da også få problemer, det er langt fra alle steder man selv har rettigheder til at installere på windows server/arbejds-pc)
Det har jeg gjort, det er en åben konference, jeg har lagt mit indlæg i.

Så der er ikke megen forståelse for mine indsigelser.

Brok dig igen. Han kan ikke bare smide dig et link til version med Outlook* løsning, hvis du ikke anvender Outlook*. Han skal mærke at det koster bøvl at vælge en non-standardiseret løsning der kun virker med Outlook*.
Jeg har svaret præcis som du siger, jeg nægter at bruge outlook, og har aldrig brugt outlook, heller ikke når jeg arbejder på windåser, hvilket jeg er nødt til på mit arbejde.
Bjørn