local devices via XDM

Hej alle

Jeg har en gentoo maskine som fungerer som XDM-server, hvor jeg har nogle HP t5525 klienter der logger på. Jeg kunne godt tænke mig at man kunne sætte f.eks et kamera eller et usbstick på den tynde klient og så få adgang til enheden via XDM. Er det nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg kan få det til at fungere ?

Jeg er klar over at ltsp har denne funktionalitet indbygget i ver. 4.2, men den er endnu ikke kommet i portage, så derfor tøver jeg lidt. Men hvis andre har gjort sig nogle overvejelser eller hørt om andre løsninger hører jeg gerne.

med venlig hilsen

Lars Brandi Jensen