Re: [NETVAERK] windows X11 client?

Jonas wrote:
Hej Lasse

Lasse wrote:
Hvad alternativ til cygwin findes der?
t�nker p� en fuld X client ikke bare putty
men stadig lille og simpel.

Har du kigget på NX ? Den kan alt det du ønsker.

Jeg har tænkt mig at lave en Linux terminalser vha NX, da den
også leverer god performance over langsomme forbindelser (ADSL).
Teknisk set ser NX ud til at være rigtig gennemtænkt:
f.eks.:
- reduction af antallet af round-trips (et grundlæggende X11problem)
- tabsgivende kompression af grafik samt (langsomme forbindelser)
- bestående sessions. (fortsæt hvor du slap med alle applikationer)

Jeg ser frem til at kunne efterlade mit skrivebord med alle (ca 20)
programmer og terminaler klar til at arbejde videre næste gang jeg
logger på (f.eks. hjemme fra, understøtter ssh+ssl)

NX er et kommercielt produkt, men også findes i gratis/åbne versioner.
(FreeNX)
Der findes klienter til X11/Mac/Win og de understøtter også vnc og ica.

Alle kommentarer er velkomne da jeg endnu ikke har besluttet hvorvidt
jeg skal bruge freeNX eller den kommercielle NX....

mvh
Henrik Bork Steffensen