Re: [NETVAERK] æ ø å i emailadresser og postfix

On Mon, Sep 11, 2006 at 09:10:36PM +0200, Bjørn Fahnøe wrote:

> Jeg har modtaget følgende svar fra lederen for systemet:

ikke særlige teknisk funderet svar du fik :(

>  Jeg vil ikke gå ind i en lang diskussion om, hvorvidt det er en god
> ide eller ej. Blot konstatere, at der siden 2003 har været åbnet for
> brug af danske tegn bl.a. i domænenavne.

Men det er lavet et system for konvertering af æøå til underlige
tegn i specielle domænenavne. Se mere hos dk-hostmaster.
Og indtil videre skal der vist ikke betales licens i DK for
at bruge æøå løsningen...

>  Vi har valgt på serveren at bruge de danske navne/stavemåder, da det
> er vores oplevelse, at kursisterne primært kommunikerer internt på serveren.
>
>  Plugin til browser og mailklient kan hentes her
> http://idn.verisign-grs.com/index.jsp

ja plugin kun for Outlook og Outlook express, uden forklaring
af hvordan der skal konverteres i æøå før @
eller hvad brugere af en af de 117 andre email-clients skal gøre.

Måske du skulle oplyse de andre brugere med æøå at de let risikerer
ikke at få mail...
(og dem der ikke har plugin installeret i Outlook* må da
 også få problemer, det er langt fra alle steder man selv
 har rettigheder til at installere på windows server/arbejds-pc)

> Så der er ikke megen forståelse for mine indsigelser.

Brok dig igen. Han kan ikke bare smide dig et link til version
med Outlook* løsning, hvis du ikke anvender Outlook*.
Han skal mærke at det koster bøvl at vælge en non-standardiseret
løsning der kun virker med Outlook*.

--
mvh Frank Damgaard  |