Re: [NETVAERK] windows X11 client?

On Sat, Sep 02, 2006 at 12:31:15PM +0200, Lasse wrote:
> Takker for alle ideerne, jeg har skam googlet rundt, men tænkte der
> måtte være nogen med praktisk erfaring i dette der kunne sige lige
> presis denne applikation er top nice
> men jeg kan forstå der lidt delte meninger, så jeg vil da prøve
> disse open source versioner.
> Cygnus forvirre mig, da jeg ikke vil installer et helt posix system
> under min windows, og jeg ikke lige kan gennemskue hvilke af disse
> cygwin filer jeg skal bruge til en flad x client.
> Er der i øvrigt nogen ef disse klienter der er i stand til en disconnect
> [...]

har du overvejet vnc ?
du skal godt nok have vncserver kørende på unix/linux-siden,
men kan så med vncclient forbinde fra både windows, linux , mfl.
Til windows findes ultravnc, realvnc, (tightvnc?)

Du kan evt. med putty/ssh lave en tunnel til din server
så det hele kører krypteret mellem server og windows.

--
mvh Frank Damgaard  |