Re: [NETVAERK] windows X11 client?

Hej Lasse

Lasse wrote:
> [...]

På freedesktop.org kan du finde Xming http://freedesktop.org/wiki/Xming.
Jeg har ikke den store erfaring med den, men den virker.

Det hedder det faktisk en X server. I X verdenen er klienten programmet
du afvikler f.eks. Firefox. Serveren er der hvor programmet vises, i dit
tilfælde en Windows maskien, men en X server installeret.

> Er der i øvrigt nogen ef disse klienter der er i stand til en disconnect
> som med rdesktop til win server, hvor min session bliver stående åben
> og venter til jeg forbinder igen?

Det tror jeg ikke er muligt. Men du kan bruge VNC i stedet for, den kan.

> Og det samme med ssh og putty kan man det?
> altså logge ind på sin server med putty, f.eks. sætte den til at scanne
> efter virus, disconnecte, og vende tilbage til sin session senere og se
> resultaterne?

Så kan du bruge screen på din Linux boks. SSH ind til boksen skriv
"screen", og en screen session startes. Så kan du afbryde sessionen ved
at trykke Ctrl+a,d og lukke SSH forbindelsen. Når du næste gang logger
ind, skriver du screen -rd for at få fat i sessionen igen.

/Jonas