Langsom POP3

Jeg har nyinstalleret en postserver med uw imap (og pop3)
Den er langsom til pop3 fra visse adresser.
Jeg er først blevet opmærksom på det efter jeg er flyttet hjem fra kolonihaven hvor der ingen problemer var.
Jeg har rettet i filerne imap og ipop3 i /etc/xinetd.d
Det har tidligere løst problemet.
Det underlige er at begge steder bruger jeg Cybercity, men har kun problemet det ene sted.
Det tager ca ½ minut før den går i gang at hente post.
Kan det være et eller andet revers DNS, der sløver?
Hvor kan jeg så rette det?
Bjørn Fahnøe