Re: [NETVAERK] æ ø å i emailadresser og postfix

"E. Sjørlund" wrote:

> Det er jeg da egentlig ikke helt enig med dig i.
> Hvad nu hvis min mail - som alligevel kun bruges af danske afsendere -
> indeholdt ø. Ville spammerne så kunne finde den?
> Den tanke var da fristende.

Jeg administrerer flere mailservere professionelt, og jeg kan forsikre dig
for at der er flere overvejelser end slutbrugerbekvemmelighed der spiller
ind. Selv hvis adressen kun bruges af danskere, er dét at bryde standarden
en helt, helt forkert måde at bekæmpe spam på. Det medfører bl.a. følgende
problemer:

A) Det bryder standarden uden grund
B) Det medfører med sikkerhed mistet post
C) Det virker ikke med korrekte mailservere
D) Punkt C) ændrer sig ikke, netop da standarden udelukker det
E) Det medfører forvirring, fordi disse adresser normalt ikke er gyldige

etc..

Non-ASCII emailadresser ER roden til alt ondt. :)

--
| Christian Iversen       | We've redecorated this building to how it  |
| sslug@sslug | looked over FIFTY years ago. Noooo, surely |