Re: [NETVAERK] IPTABLES til 4netkort

On Sat, 19 Aug 2006 06:55:42 +0000 (UTC)
sslug@sslug (Per Jørgensen) wrote:

> Hej Allesammen!
> Tja i bund og grund må jeg erfare at jeg kan ikke få noget som helst til
> at fungere omkring en Soekris og IPtables.
> Kender i nogle steder hvor jeg kan få noget mere viden omkring dette .
> Har søgt flere forskellige kombinationer omkring IPTABLES på google - Men
> da engelsk ikke er mit mest forståelige sprog - eller jeg bare ikke fatter
> hvad det er de beskriver -
> Om det er muligt at I kan hjælpe mig med nogle links således at jeg kan få
> lavet det her script en hel skole venter på!

Hov Per! Du har ikke svaret på Grove's opdagelse af at du ikke har
aktiveret forwarding til sidst.

At lære at opsætte en iptables er meget svært hvis man ikke læser
dokumentationen, derfor har SuSE Yast2 vistnok i nyeste versioner
nogle GUI'er til hjælp.

Men start nu med at checke forwarding og den aller simpleste opsætning,
som du kan finde på.

Der er et enkelt demo iptables-opsætnings-script i
http://cvs.linuxbog.dk/sikkerhed/bog/linux-som-firewall.html#sikkerhed-komplet-firewall

--
http://d-axel.dk/blox http://d-axel.dk/pub/breach/linuxbog/