Re: [NETVAERK] IPTABLES til 4netkort

Den søndag 13.aug kl. 18:31 skrev Per Jørgensen:

Hej SSlug!
Jeg har nu siddet og studeret hele weekenden omkring IPTABLES og prøver at få dette til at fungere - Dog render jeg konstant panden ind i en mur! Da jeg simpelthen ikke kan få hul igennem den maskine! En Soekris Net4801+Lan1621! Der har jeg lavet et script til - men umiddelbart kan der ikke komme hul igennem på dette! Da dette er min første IPTABLES konfiguration er det måske lidt voldsomt - Men skal jo lære noget! Er der nogle der kan se nogle fejl i dette script! Min mening er følgende:
eth0 --> LAN -- 172.16.0.0/24 --> til almindelige klienter
eth1 --> WAN -- Statisk IP eth2 --> DMZ -- 172.16.10.0/24 --> til servere eth3 --> Wireless --172.16.1.0/24 --> til alle bærbare

Start med at få det til at virke for 2 netkort. Derefter udvider du til 3 og så til 4.

JonB