Re: [NETVAERK] DNS problem!

Hej Per

Per Jørgensen wrote:

> [...]

Jeg vil gerne - men det må blive ved en anden lejlighed - høre mere om
dine erfaringer med Soekris, da jeg selv overvejer at anskaffe mig en.

Jeg bruger selv BIND 9 på en Suse-installation, og har ikke haft nogen
probemer med at få det til at virke. 'dig' og 'rndc reload' har været
til stor hjælp.

Nej.

Ifølge 'DNS and Bind' (O'Reilly - kan absolut anbefales!) skal både SOA
og NS-records have navnet på den primære navneserver anført. 'domæne.dk'
ser for mig ud til at være et domænenavn og ikke et hostnavn. Prøv at
ændre det.

Hvad kommer der i systemloggen, når du starter eller genstarter named?

Ovenstående er hvad jeg umiddelbart kan se ved en gennemlæsning af dine
config-filer.

> Syntes virkelig ikke der er nogle gode guider omkring dette i debian! Jeg
> er mere vant til arch linux - men det kan ikke fungere på min Soekris -
> desværre!

Har du prøvet at kigge i DNS-HOWTO på http://www.tldp.org? Det er den,
jeg har støttet mig til. Den er distributionsuafhængig.

Mvh

Bent