Re: [NETVAERK] DNS problem!

Per Jørgensen skrev:

Jeg har installeret en Soekris som var meninge njeg skal bruge som firewall/router!
på denne har jeg sat DHCP - IPTABLES - og BIND9 op!
Dog oplever jeg efterhånden flere problemer med BIND - efter mange problemer fik jeg det endelig til at køre - men oplever nu at jeg ikke kan pinge ud af huset?
Er dette meget normalt! Min zone ser således ud:
$TTL 1D
@ IN SOA domæne.dk. root.domæne.dk.(
200608114 ; serial
84600 ; refresh
1800 ; retry
604800 ; expire
900) ; native cache TTL
;
;Navneserveren for dette domæne
NS domæne.dk.
;mailserveren for dette domæne
MX 10 atlantis.domæne.dk.
TXT "Min primære DNS"
;
;Standarthost afbilledet til IP-adresser
localhost A 127.0.0.1
aladin A 192.168.0.3
fedtmule A 192.168.0.2
atlantis A 192.168.10.10
;
mail CNAME atlantis
www CNAME atlantis
gw CNAME aladin
ns CNAME aladin

Min mål er at have et internt net til arbejdsmaskiner og en DMZ til servere.
Når jeg pinger rundt på mit interne net - er det extremt langsomt hvor hvis jeg pinger google - er det en unknown host! Der er hul igennem nettet og alt fungerer faktisk optimalt!

Det er en debian sarge der er installeret på Soekrisen!

håber I kan give et svar! Per

Her er mine andre filer : db.0: $TTL 1D @ IN SOA domæne.dk. www.domæne.dk.( 200608113 ;Serial 60000 ;Refresh 3600 ;Retry 260000 ;Expire 60000) ;Negative Cache TTL ;Nameserver NS domæne.dk. ;Reverse mappings: 1 IN PTR localhost 2 IN PTR fedtmule ****************************************************** db.10: $TTL 1D @ IN SOA domæne.dk. www.domæne.dk.( 200608113 ;Serial 60000 ;Refresh 3600 ;Retry 260000 ;Expire 60000) ;Negative Cache TTL ;Nameserver NS domæne.dk. ;Reverse mappings: 10 IN PTR atlantis ****************************************************** db.127:

$TTL    1D
@       IN      SOA     domæne.dk. www.domæne.dk.(
                       200608113       ;Serial
                       60000           ;Refresh
                       3600            ;Retry
                       26000           ;Expire
                       60000)          ;Negative Cache TTL
;
; DNS-serveren for denne Zone
       NS      domæne.dk.
;
;Reverse mapping
1       IN      PTR     localhost.
db.255:
$TTL    604800
@       IN      SOA     localhost. root.localhost. (
                             1         ; Serial
                        604800         ; Refresh
                         86400         ; Retry
                       2419200         ; Expire
                        604800 )       ; Negative Cache TTL
;
@       IN      NS      localhost.

Skal jeg indtaste noget i db.255! '
Syntes virkelig ikke der ernogel gode guider omkring dette i debian! Jeg er mere vant til arch linux - men det kan ikke fungere på min Soekris - desværre!