Re: [NETVAERK] Installation af Nagios

Bent Bagger skrev:

Hej Hans

Hans F. Konrad wrote:

...Jeg vælger at klikke på f.eks. "Host Detail" i venstre side hvilket giver mig følgende fejl:

"Whoops! Error: Could not read object configuration data!"

Så vidt jeg kan se bruger de fleste af menuerne i venstre side det samme
cgi-script: 'cgi-bin/status.cgi' Har du problemer med nogle af de andre
menupunkter, der bruger det samme script?

Bent
På det punkt - der er forskel om det er den ene eller den anden version man kører! Under opsætningen af et central/distribueret system oplevede jeg at skulle opdatere nogle nagios installationer - og desværre må man sioge at deres dokumentation ikke på alle punkter bliver opdateret og man kan opleve visse fejl undervejs! MEn der er fra 2.0 til 2.5 version en forskelen i hvordan man oplyser cgi i sin virtuellehost fil ! <Directory "/usr/local/nagios/sbin">
AllowOverride Authconfig
Options ExecCGI
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

Jeg kan ikke huske hvordan den gamle ser ud - men det er den nye version 2.5 !

Per Jørgensen