Svar: [NETVAERK] Installation af Nagios

Hej

Jeg prøver igen. Håber der er nogen der kan hjælpe mig her i sommervarmen.
Jeg har installeret Nagios på en RedHat AS4 og brugt vejledningen fra
"Linux-bogen" kapitel 12, og mener vejledningen er fulgt.

Jeg starter en browser med url: http://localhost/nagios
Dette giver mig en fin side med info om Nagios.
Jeg vælger at klikke på f.eks. "Host Detail" i venstre side hvilket giver
mig følgende fejl:

"Whoops! Error: Could not read object configuration data!"
Så følger tre forslag om ting man kan foretage sig. Umiddelbart ser det
ikke ud til, at der er noget galt. Men...

Min web-server 2.0.52 virker.
/usr/bin/nagios -v /etc/nagios/nagios.cfg (check af config) giver ingen
indikationer af fejl. ( 0 warnings, 0 errors)

Info om Web-server:
Konfigurationsfil: /etc/httpd/httpd.conf
Documentroot: /var/www
Logfil: /var/log/httpd/error_log

Info om Nagios:
Konfigurationsfil: /etc/nagios/nagios.cfg
Program: /usr/bin/nagios
   /var/www/nagios
   /var/www/nagios/cgi-bin
   /var/www/nagios/html

Logfil: /var/nagios/nagios.log

Processen er kørende.
Brugeren "nagios" er opretttet.
Permissions og ejerskab skulle være OK
httpd.conf for apache peger på forventet "DocumentRoot"
Den inkluderede httpd.conf fra nagios er refereret.
Et lille cgi-script der viser klokken kan afvikles med http://<hostname>/nagios/cgi-bin/klokken.cgi

Der er INGEN af de øvrige CGI-scripts der viser andet end ovenstående fejl.

Der ser ikke ud til at være fejl i log-filerne.

Det kan sagtens tænkes at min webserver er forkert konfigureret. Men hvor jeg skal kigge ved jeg ikke.

Jeg er startet forfra flere gange, men stadig samme fejl. Jeg håber ovenstående kan give lidt information om min installation.

Er der nogen der har nogle gode forslag. Jeg er åben for alle forslag og
checker gerne igen.

Med venlig hilsen

Hans Konrad
sslug@sslug