Re: [NETVAERK] To IP numre på samme url

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Nu ved jeg sådan set, at der kun kommer mails retur på det rigtige
> tidspunkt, man det lyder unægteligt som et problem for deres postmaster,
> hvis deres DNS ikke er sat korrekt op.

Ja.

> Det er ellers TDC, der står for systemet, så vidt jeg har forstået, og
> de laver jo aldrig fejl ;-)

IP-nummeret, eik.com og nameserveren for eik.com tilhører alle
Telenor i Norge. Det er nok dem der har lavet en fejl.

> Er det her korrekt indtastet?
> Hvis jeg har forstået systemet, skulle mail fra IP gå direkte igennem,
> hvis ellers modtageren er kendt. (Det fungerede ikke med hostnavnet i
> klar tekst).

Jeg kender ikke til exim, men det er klart at du skal skrive
ip-nummeret. Hostnavnet resolver jo ikke til det IP-nummer du
eksplicit vil tillade mail fra.

--
 http://peter.makholm.net/ |      I have no caps-lock but I must scream...
     sslug@sslug     |                                       -- Greg