Re: [NETVAERK] To IP numre på samme url

Peter Makholm wrote:
> "E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:
>
> Problemet er opsætningen af reverse-DNS, det vil sige mapningen fra
> IP-numre til domæner. Her peger 148.122.180.27 på
> shipshore.imnc.eik.com uden at shipshore.inmc.eik.com peger på
> 148.122.180.27. Dette er et kraftigt indicium for at rDNS er falsk og
> at der er nogle der uretmæssigt prøver at udgive sig for at være
> eik.com.

Nu ved jeg sådan set, at der kun kommer mails retur på det rigtige
tidspunkt, man det lyder unægteligt som et problem for deres postmaster,
hvis deres DNS ikke er sat korrekt op.
Det er ellers TDC, der står for systemet, så vidt jeg har forstået, og
de laver jo aldrig fejl ;-)

> Prøv at sætte den til at acceptere mail fra 148.122.180.27 istedet.

Er det her korrekt indtastet?
Hvis jeg har forstået systemet, skulle mail fra IP gå direkte igennem,
hvis ellers modtageren er kendt. (Det fungerede ikke med hostnavnet i
klar tekst).

######################################################################
#                       ACL CONFIGURATION                            #
#         Specifies access control lists for incoming SMTP mail      #
######################################################################

begin acl

acl_check_rcpt:

accept  hosts = :

  deny    message       = Restricted characters in address
          domains       = +local_domains
          local_parts   = ^[.] : sslug@sslug/|]

  deny    message       = Restricted characters in address
          domains       = !+local_domains
          local_parts   = ^[./|] : sslug@sslug : ^.*/\\.\\./

  accept  local_parts   = postmaster
          domains       = +local_domains

  accept hosts = 148.122.180.27
         endpass
         verify        = recipient

  accept hosts = 148.122.180.26
         endpass
         verify        = recipient

  # Deny unless the sender address can be verified.

  require verify        = sender