Re: [NETVAERK] WOL problem

Hejsa - Jamen kan godt se at der er mange muligheder udfra min beskrivelse.

MEn ja boardet kan sagtens klare g! ( ellers ville jeg kunne starte den op med wol efter at have revet stræømmen fra brutalt ?? ) Det hvor det går galt er hvilke ting der skal med til at gøre maskinen klar til dette:
Under boot har jeg prøvet følgende parametre:
noapci | noacpi apm= on | apm=on |apci=off apm=on | apm=power-off og flere mulige kombinationer af dette!

På Arch Linux( min foretrukne) hedder filen rc.shutdown - har jeg via "man" fundet frem til hvilke parametre jeg kunne lege med, og der endte det med enten den bare slukkede normalt og kunne ikke vækkes. Eller en fejl i linien der for mig forstod som om at maskinen ikke selv kunne skulle ( Skulle selv trykke det sidste )

I ubuntu hedder filen /etc/init.d/halt og der ender jeg med samme problemer i sidste ende.

Efter jeg har kørt kommandoen direkte i kommandolinien - sker der i bunden ingenting - der kommer en ny linie - men tjekker jeg hvilke indstillinger jeg har - så er magic packets med.

Jeg har også ved hjælp af ethereal sniffet mig frem til at pakkerne bliver sendt!

Jeg bruger til dagligt ikke eth1 til noget - men jo det er også blevet testet i denne sammenhæng.

Når jeg slukker maskinen normalt - er der både lys i bundkort og netkort - så edet er ikke der der mangler. Og via ethtool kan jeg også få netkortet testet af med blink osv. så jeg tror såmænd også at det er der fejlen ligger.
Nu her idag søndag har jeg testet igen, tilsidst med Windows2003 server - og efter min opfattelse skulle dette ikke være noget problem med Windows! altså lukke ned med de rigtige parametre - men tja igen virker det ikke her - MEN slukker jeg maskinen brutalt (Powerknap inde eller river strømmen fra) Så virker det helt optimalt indenfor ½sekund!

Så jeg ved ikke helt hvor jeg nu skal bevæge mig henaf?

Donald Axel skrev:

   Her er en løs kommentar, jeg kan ikke overskue alle de
fejlmuligheder, der er ud fra oplysningerne i dit indlæg.

   Mit gæt er, at der sker noget andet i shutdown-rækken af kommandoer,
efter at du har sat parametre med ethtool.

Hvad sker der EFTER at du har kørt "ethtool -s eth0 wol g"

   Har du sikret dig, at dit kort kender metode "g" (MagicPacket) eller
er den måske "kun" til broadcast eller "arp"? Jeg tror at alle netkort
siden 1999 kan "wol g", men jeg er da ikke sikker. Kan du aflæse eth0's
tilstand med ethtool?

Hvad bruger du eth1 til?

On Sun, 30 Jul 2006 09:24:51 +0000 (UTC)