WOL problem

Hej Sslug!

Jeg er rendt ind i et alvorligt problem med min server!
Efter at have brugt en masse strøm det senste stykke tid - har jeg fået fat i en lexcom og den er oppe og køre. Til gengæld har jeg min gamle server - med en masse data jeg stadig skal bruge! Min tanke var at sætte den ud i mit bagerste rum og derefter tilgå den via netværk og WakeOnLan.
Desværre er jeg rendt ind i nogle alvorlige problemer herefter. Jeg har prøvet flere forskellige distroer til at få løst dette problem - men havner altid det samme sted!
Min server:
INTEL SDS2 Motherboard med 2 onboard netkort (WOL aktiveret herpå)

1. Hvis jeg lukker min maskine ned efter følgende kommand0:
ethtool -s eth0 wol g - slukker maskinen almindeligt - MEN jeg kan ikke vække den igen. Derefter har jeg rodet med rc.shutdown/halt og fjernet -i parametret der. Men uanset hvad havner jeg i den situation at jeg ikke kan starte min maskine igen. Dog alt efter hvilke parametre jeg putter på i bootlinien, slukker den nogle gange helt ned, hvorimod andre gange står den og siger sytem shutdown - power off og skal derefter slukke den manuelt.

2. Det sjove er - hvis jeg under almindelig kørsel med maskinen - bliver arrig :-) og river strømstikket fra - mens den er i fuld gang med at betjene mig - derefter sætter strømmen til igen - så kan jeg godt vække den med wol??

Hvad kan jeg gøre for at få løst dette problem. Nogle har sagt at det er ACPI/APM problem. Men har prøvet flere gange at rekompilere min kerne men flere forskellige opsætninger - men stadig uden held.

Distroer jeg har prøvet dette på:
Arch Linux - Ubuntu - Debian - SUSE - RED HAT. For mig er det egentlig ligemeget hvilken distro - bare jeg kan vække den og slukke den så jeg kan få adgang til mine data på maskinen uden at skulle være ved den fysisk og uden den skal banke 600W konstant.

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen