Re: [NETVAERK] Netværk, VLAN og læsestof

> Hmm. Det er jo ligefrem forholdsvist simpelt. Jeg bruger Gentoo;
> men kunne forstille mig at det er lidt i samme stil.

Du kan bruge en kommando der hedder vconfig - Og læse mansiden til
den. Og der skal være kerne support for det.

Du opretter et vlan interface sådan: vconfig add eth0 100

Og så har du et interface der hedder eth0.100 som vil modtage alle de
pakker der er VLAN tagged med VID 100. Alle andre pakker vil blive
modtaget på eth0, forudsat at de selvfølgelig har en destination
adresse til det netkort. Med eth0.100 kan du gøre hvad du vil, og
bruge det præcis som ethvert andet fysisk interface.

//Jesper