Re: [NETVAERK] Netværk, VLAN og læses tof

Brian Møller wrote:
Hej

Jeg skal have lavet noget med VLAN og jeg har absolut ingen erfaring
/ viden indenfor dette område.

Jeg skal til at starte med have sat en switch op der kan dele noget
trafik ud på nogle VLAN's. Linux-serveren har jeg allerede; men jeg
har ikke selv konfigureret den. Jeg har fået VLAN-ID'sne og så ellers
hvad net de hører til. Dog har jeg admin-adgang til den så jeg er
ikke helt fortabt, hvis det skulle være Efterfølgende skal jeg selv
igang med at sætte en maskine eller to op med VLAN's.

Det er forholdsvist basalt det jeg skal have lavet; men mangler noget
læsestof så som guides, ungå faldgrupper og lign. og de basale
teknikker.

Nogen der har et par links til ovenstående med lidt læsestof.

Google på "vlan tutorial" giver en del at gå i gang med.

Det hjalp måske lidt hvis du skrev lidt mere om hvorfor
du vil køre VLAN og hvad det skal bruges til.

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: sslug@sslug