Re: [NETVAERK] Trådløst net kun adgang for bestemte MAC-adresser

Den Wed, 19 Jul 2006 11:13:04 +0200. skrev Klavs Bryld:

> Det du vil lave minder jo meget om et hotspot.
>
> Jeg mener at kunne huske at der er lavet OpenSource AP-software som kan
> styre et simpelt PCI-WiFi-kort, og altså få det til at fungere som AP.
> Er der nogen, der ved om der findes OpenSource hotspot-implementationer
> af en sådan løsning?
>
> MikroTik's routerboards kan sådan noget, men softwaren hertil - som kan
> installeres på andet hardware også - og som iøvrigt er baseret på Linux,
> men skjult bag en lukket skal - er desværre hverken OpenSource eller gratis.

kig på http://www.openwrt.org - det kører bla på linksys wrt54gs (med 8
MB lager), og også på diverse PCI netkort. Og meld tilbage her hvad du
finder ud af. Der skulle være noget hotspotmodul i openwrt som vist kan
meget af det du efterlyser. navne wifidog chilispot. Og noget til at lave
MAC filtering: nocatoff

Hilsen
keld