Re: [NETVAERK] Trådløst net kun adgang for be stemte MAC-adresser

Den onsdag 19.jul kl. 2:12 skrev Kristian Skriver Jensen:

Hej NG,

Jeg skal til at i gang med et projekt og skal bruge lidt hjælp.

Ideen er at jeg har nogle klienter der skal have adgang til Internettet gennem et AP. Der er kun nogle bestemte MAC-adresser (en eller anden liste jeg selv skal kunne styre) der skal kunne få forbindelse til Internettet. Prøver en ikke-på-listen MAC-adresse at tilgå en Internettet, skal man få en side op der giver nogle retningslinier til hvordan man skrives osv.

Det tror jeg ikke at standard AP kan. De kan kun helt afvise en MAC addresse.

Men hvordan styres sådan noget? Er det i AP'et (hvor der er en router), eller skal man have en server bag ved der kan holde styr på det?

Du skal nok have fat i noget iptables, men husk at AP'et skal bridge, ikke NAT'e

JonB