Re: [NETVAERK] Elektronisk post (RFC-2822)

donald_j_axel wrote:
On Sun, 18 Jun 2006 11:18:24 +0200
Jørgen wrote:

Hej NG
Hvad gør i med mails der ikke overholder RFC-2822, her tænker
jeg specielt på at en række firmaer (Q8 feks) sender nyhedsbreve
ud uden DATE header, som jo er obligatorisk i flg RFC-2822? se
evt. http://www.faqs.org/rfcs/rfc2822.html

Jeg har skrevet til nogle af firmaerne desværre uden respons overhovedet. Smider i bare mailene ud eller får i MTA'en til at
tilføje DATE headeren?

Jeg ville smide dem ud uden at læse dem.

Der er masser af mail, du med rette kan smide ud p.g.a. format
fejl. Hvis du har venner, som bruger hotmail, skal du nok filtrere
dem fra først (Hotmail bryder rfc-reglerne).

Jeg har primært erfaring med tegnsæt-problemer. Min mailserver accepterer ikke mails der fejler en RFC-test. Afsenderen modtager en besked om at mailen fejler.

Min erfaring er:

- Hvis man bruger std indstillinger i hotmail og benytter specialtegn, i headers, så fejler mailen en RFC-test. (Jeg ved ikke om dette også er gældende for selve mail-body)

- Hvis man sætter sprog til Dansk i sine indstillinger i Hotmail, så accepteres mails (i hvert fald på min server).

- Yahoo lider (så vidt jeg husker) af samme fejl.

/René