Server på LAN

Jeg vil sætte en Linux server (Web, FTP og gerne SSH remote mv) op hjemme hos mig selv. Jeg er på et andelsboligforenings-net, hvilket vil sige at vi har 1 Wan-ip adresse. Derfor er jeg kommet i tvivl om hvordan folk udefra skal kunne komme i kontakt med min server, når den sidder på LAN siden...?

Umiddelbart kunne man tro at det var nogle porte der skulle forwardes fra routeren ud til min computer (f.eks. port 80 for web, og 21 for FTP)....men hvad så hvis en anden beboer også vil ha en server? Så har jeg lige pludselig sat mig på disse porte....

En anden tanke var noget med DMZ zone, men det er jeg ikke helt inde i.
Jeg agter at købe et .dk domæne, så er det dennes admin der skal viderstille trafikken til min forenings WAN-ip, eller hva? Og som sagt; hvordan bliver trafikken dirigeret videre til min PC? Jeg er mildest talt forvirret. :)

Med venlig hilsen Nicolaj.