Dovecot IMAP

Hey

Jeg sidder og roder med nogle IMAP servere. Jeg opgav cyrus-imap efter at have kæmpet i knap en måned, og skiftede så til Dovecot, som så ud til at være nem at have med at gøre. Ikke godt for min selvtillid :-(

Jeg vil gerne kunne hoste flere domæner uden at have brugere på systemet, så jeg har følgende i dovecot.conf:
auth_userdb = static uid=8 gid =12 home=data/mail/%d/%u
auth_passdb = passwd /data/config/passwd.%d
default_mail_env = maildir:/data/mail/%d/%u
auth_user = root

Så har jeg i /data/config/passwd.mydomain.com:
robert:{PLAIN}blar

...som ifølge http://wiki.dovecot.org/AuthDatabase/PasswdFile burde være fint.
Men jeg kan bare ikke logge ind:
( robert-debian:~ $ telnet 192.168.1.234 imap
Trying 192.168.1.234...
Connected to 192.168.1.234.
Escape character is '^]'.
* OK dovecot ready.
1 login robert.mydomain.com blar
1 NO Authentication failed.
1 login sslug@sslug blar
1 NO Authentication failed.

I /var/log/maillog står der følgende:
Jun 19 15:11:05 localhost dovecot-auth: passwd(robert.mydomain.com): unknown user
Jun 19 15:11:12 localhost dovecot-auth: passwd(sslug@sslug): unknown user

Ikke videre sigende, så jeg ved ikke om det er min password db som er formateret forkert, eller den ikke kan findes, eller noget helt tredje.
Hvad siger I ?
Hvad gør jeg forkert ? Jeg er ved at blive sindssyg.

Venlig hilsen
Robert