Re: [NETVAERK] netklasse C

Henrik Christian Grove skrev:
niels andersen <sslug@sslug> writes:

Henrik Christian Grove skrev:
Det interessante er nok hvorfor din maskine har haft det IP-nummeret,
som sagt tilhører det et brasiliansk telefonselskab og bør ikke anvendes
af andre. Til private net kan man f.eks. anvende 192.168.x.y-adresser og
det er nok det du har taget fejl af.
.Henrik

Jeg har selv sat min router til nævnte interne adresse ,da jeg var
overbevist og i god tro ,om jeg overholte reglerne for et klasse c net
internt.

Hvem har bildt dig ind at du kunne vælge et hvilket som helst
c-klasse-netværk?

men jeg må vel fremover holde mig inde for 192.xxx.xxx.xxx

Der er ikke godt nok, du skal holde dig inden for 192.168.x.y (eller 172.<16-31>.x.y eller 10.x.y.z).

.Henrik

fremover holde jeg mine interne ip'er inde for nedennævnte adresser jeg er blevet klogere af at læse

kilde> http://www.isi.edu/in-notes/rfc1918.txt

Private Address Space

The Internet Assigned Numbers Authority (IANA) has reserved the
following three blocks of the IP address space for private internets:

10.0.0.0        -   10.255.255.255  (10/8 prefix)
172.16.0.0      -   172.31.255.255  (172.16/12 prefix)
192.168.0.0     -   192.168.255.255 (192.168/16 prefix)

takker for svarende
niels