Re: [NETVAERK] Elektronisk post (RFC-2822)

On Sun, 18 Jun 2006 11:18:24 +0200
Jørgen wrote:

> Hej NG
> Hvad gør i med mails der ikke overholder RFC-2822, her tænker
> jeg specielt på at en række firmaer (Q8 feks) sender nyhedsbreve
> ud uden DATE header, som jo er obligatorisk i flg RFC-2822? se
> evt. http://www.faqs.org/rfcs/rfc2822.html
>
> Jeg har skrevet til nogle af firmaerne desværre uden respons
> overhovedet. Smider i bare mailene ud eller får i MTA'en til at
> tilføje DATE headeren?

Jeg ville smide dem ud uden at læse dem.

Der er masser af mail, du med rette kan smide ud p.g.a. format
fejl. Hvis du har venner, som bruger hotmail, skal du nok filtrere
dem fra først (Hotmail bryder rfc-reglerne).

Angående varsko af firmaerne, så synes jeg det er prisværdigt, at
du gør det, men det er nok ret vanskeligt at trænge igennem til en,
som forstår, hvad du mener. ("Er vores mail forkerte? Min moster
har da læst den sidste nyhed herfra - vi plejer ikke at få nogen
klager ... ")

Venlig hilsen/Donald