Re: [NETVAERK] VPN og routetable

Christoffer Holm Kjølbæk <sslug@sslug> writes:

> Ip-forwarding er slået til, og jeg tror jeg har fået dem i forskellige
> subnet, men er ikke sikker?:
> http://ostehamster.dk/sslug/openwrt_med_openvpn.html

Det har du ikke.

Prøv at lave en konfiguration på klienten i stil med:

remote xxxx
port xxxx
dev tun
ifconfig 10.1.0.1 10.1.0.2
secret /etc/openvpn/secret.key
#daemon
ping 15
ping-restart 300 # 5 minutes
resolv-retry 300 # 5 minutes
persist-tun
persist-key

Og på serveren:

dev tun
port xxx
push "route 192.168.0.0 255.255.254.0"
ifconfig 10.1.0.2 10.1.0.1
route 10.1.0.0 255.255.255.252
secret /etc/openvpn.key
daemon

Det giver dig godt nok kun mulighed for en klient, men det er vist
også hvad du vil i første omgang. Ovenstående er i øvrigt totalt
utestet og uden garantier for at det virker, men det burde give din
klient 10.1.0.1 og din VPN-server 10.1.0.2 på tun-interfacet.

--
Jacob