Re: [NETVAERK] VPN og routetable

Christoffer Holm Kjølbæk wrote:
fre, 09 06 2006 kl. 13:06 +0200, skrev Jacob Bunk Nielsen:
Det kan du også selv om du router (fordi du bruger 'dev tun') - jeg
har selv et setup, hvor brugere kan nå servere gennem mere end en
VPN-tunnel, men jeg bruger 'dev tun' på det hele.

Jeg har prøvet at skifte til "dev tun", uden det rigtig har ændret noget?
På min wrt ( i den anden ende ) ser min conf fil (næsten) således ud :

dev tun
ifconfig 192.168.40.1 192.168.40.2
secret /etc/openvpn/noegle.key
port 1194
comp-lzo
route 192.168.100.0 255.255.255.0

Her på min box ser den således (næsten) ud :

dev tun
remote min_server_ip
ifconfig 192.168.40.2 192.168.40.1
secret /etc/openvpn/local.conf/noegle.key
port 1194
route 10.1.1.0 255.255.255.0
comp-lzo

Det er vigtigt at du bruger et andet subnet i ifconfig-linien og ip_forward er sat til

Lars Brandi Jensen