Re: [NETVAERK] Wireless og HotSpot

On Wed, 24 May 2006 02:56:53 +0200, E. Sjørlund wrote:

> Du har formodentlig ret - det er bare mig, der ikke helt forstår hvordan
> to maskiner kan snakke sammen uden IP nummer på den ene. Jeg får god tid
Hvordan tror du, en klient får tildelt et IP? Første del af
kommunikationen foregår på lag-2, hvor all kommunikation foregår via
MAC-adresser. Sålænge kommunikationen foregår på samme netsegment, har
IP ingen betydning. IP har først betydning i det øjeblik, hvor pakker
skal routes til et andet net-segment. F.eks. Fungerede netværk glimrende
i gamle dage på lokalnettet med en WINS-server - lokalt tildelt navn blev
oversat til en MAC-adresse.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen