Samba og winXP logon

Efter nu at have bakset med at få mine XP'er til automatisk at logge på mine Samba/RH9-
drev. Jev om jeg på nette har set mange spørge har jeg aldrig set et helt svar, men det ser
ud til at jeg har fundet en, for mig,  brugbar løsning.

Punkt 1.
Sørg for at der er orden i dine domæner og passwords. de bliver administreret i
kontrolpanelet -> brugerkonto -> administration af gemte password.

Punkt 2.
Opret en mappe der hedder netlogon. Del den hvis der er flere brugere af XP-maskinen der
også skal have adgand til Samba-drev.

Punkt 3.
I /netlogon oprettes en bat fil fx. login.bat, min ligner denne:

echo off

if exist F:\. net use F: /delete
if exist G:\. net use G: /delete
if exist H:\. net use H: /delete

net use    \\Domæne\public      ditpasswd /user:Domæne\%username%
net use    \\Domæne\homes     ditpasswd /user:Domæne\%username%
net use    \\Domæne\html         ditpasswd /user:Domæne\%username%

net use F: \\Domæne\public      ditpasswd /user:Domæne\%username%
net use G: \\Domæne\homes    ditpasswd /user:Domæne\%username%
net use H: \\Domæne\html        ditpasswd /user:Domæne\%username%

Det er vigtigt af net use bliver gentaget, ellers vil man aligevel blive afkrævet et PW når
man går ind på drevet.

Punkt 4.
Kontrolpanel -> Administration -> Compugeradministration -> lokale brugere -> bruger ->
brugerprobil -> indtast 'login.bat' under loginscript

Dette virker med den samba ver. 2,27 jeg kører med, så der er ingen garanti det virker
andre steder.

mvh stig