Nagios opsætning, så den kan se diske på andre mas kiner.

Hej!

Jeg har lave en Test nagios server på en fedoa.

Nagios er den sidste nye, og det er fedoa også.

Jeg har ikke problemer med at se diske og den forbrug via nagios på den maskine, som den er, installerer på.

Jeg er gået frem efter den vejledning der er i Linuxbogen.

Jeg har også hentet den pakke der hedder NRPE, som der også står skal installer på den fjernmaskine man vil se på.

Dog er den kun til Linux, og ikke Windows.

Jeg ved godt at man kan se en del via snmp, jeg er ikke så stiv i det, men der kommer nok nogen sp. Om det her i denne tråd.

Problem 1 er at jeg godt vil se diske og deres forbrug i flertal, da der er mange diske på den fjernmakine, som er suset, men også nogen Windows 2003 maskiner.

Hvordan laver jeg det, Opsætning, info, hjælp? ??

Problem 2 er hvordan kan jeg se deres cpu belastning, på de sammen maskiner?

Jeg håber at der er nogen der kan komme med nogle input til mig.

MVH Jan Larsen