Re: [NETVAERK] Kubuntu.dk

> Det er faktisk bare er udtræk af den side som jeg lige har linket til...
> Jeg ved ikke helt hvad det betyder. Om de vil have at de skal eje domænet,
> om vi har deres velsignelse eller om de faktisk i det hele er pænt
> ligeglade med et .dk domæne. Registreringsafgiften på 76 kr betyder ikke
> noget for mig, så det ville ikke være besværet være.
> Det er vigtigste er nok at jeg har kontaktet dem og de kender vores
> intentioner og så må de kontakte mig hvis der var mere de ville.

Det lyder som det er dem der gerne vil eje domæne-navnet, vi kan jo høre om
det er dem der har ubuntu.dk. Men ellers lyder det for mig som om de gerne
vil sponsorere udgifterne hvis vi vil stå for den daglige administration.

> Det jeg havde forestillet mig med kubuntu.dk var at lave en side hvor nye
> danske brugere af kubuntu kan gå ind på og lære lidt om systemet og hvilke
> ressourcer de kan trække på. Det er svært for en der netop er startet med
> kubuntu at vide hvor de kan få hjælp og hvordan de løser de mest
> almindelige problemer. F.eks. hvordan kan jeg høre mp3 filer?(mp3 er et
> restricted codec og følger ikke med systemet.) Kubuntu.dk bør være en
> samling for danskere af fornuftige ressourcer.

Jeg ser gerne at ubuntu.dk/kubuntu.dk bliver et og samme, da kubuntu er
blevet en integreret ting i ubuntu.
Desuden vil jeg meget gerne oversætte deres UserDocumentation (eller i det
mindste så meget jeg magter), da der er mange ting som kan bruges til både
kubuntu/ubuntu.
Et forum eller mail liste ser jeg ingen hindring for at lave. Jeg går dog
meget ind for at vi laver et tættest muligt samarbejde med sslug.dk, da det
for mit vedkommende er dem som altid har været der med svar når jeg har
stillet spørgsmål vedr. Linux og jeg tror også at det er det samme for jer,
vi sidder jo og skriver på deres lister.

> Det er en god idé at lave et lille forum, men samtidigt skal vi også indse
> at danmark er et lille land og vi bør kun i forummet beskæftige os med
> ting som er et problem for danskere, jeg synes f.eks. jeg har problemer
> med mit charset og derved med at læse æøå i emails fra windows brugere. I
> andre tilfælde bør vi henvise til de store fora på engelsk hvor det vil
> være meget lettere at finde noget nyttigt.

Det kan vel oversættes.

> Udover en et forum og en ressource samling bør der også være en del af
> siden hvor der er information om kubuntu. Hvor stammer kubuntu fra,
> hvilken version er den nyeste og hvornår regner man med den næste
> udkommer, hvem bør vælge kubuntu, etc. Alt i alt lidt en "about kubuntu
> side".

syntes stadig at det skulle gælde ubuntu/kubuntu. Hvis man ser på ubuntu.org
så er kubuntu og ubuntu "bare" to af de forum der er til rådighed på siden.

> Til dem der er interessede i at arbejde videre med idéerne kan man møde op
> til hyggemødet i københavn onsdag for at diskutere hvad der skal ske:
> http://sslug.dk/adict/mgroup.php#200604050SSLUG
> Jeg vil poste hvad vi finder ud af på mødet på denne postliste.

Ærgerligt så det først kl. 8 her til aften, kommer det en aften mere snart?

Med venlig hilsen

Jan trøjgaard